Jen poznámka k VR64 brýlím

O brýlích VR64 pro “virtuální realitu” na Commodore 64 jsem už psal.

Víte tedy, že pokus vyrobit sérii brýlí pro Commodore nedopadl.
Snažil jsem se udělat je levněji, než Američani, a použitý displej si s Commodory prostě nerozumí (testováno C64, VIC-20, Commodore Plus/4).
Zato si rozumí s výstupem ze ZX Spectra (byť zdaleka neodpovídá standardnímu PALu), ba i s rozmazaným obrazem z mého Atari.

Dobrá, mějme tedy limitovanou edici brýlí VR64 pro Spectrum a Atari.
Zkusím nejdřív na Aukru, zda vůbec bude zájem.
A zda bude větší o ZX verzi, nebo o Atari verzi.

Bez software to ale není ono.
I pro Commodore exituje zatím, co vím, jen ta jedna hra, kterou Jim vyrobil na ukázku, jak se to asi má dělat, a nikdo jej nenásledoval.

Protože je mi jasné, že bez software asi zájem nebude, trávím jarní prázdniny tím, že …
… prostě je trávím s rodinou, tahám děti po sjezdovce, a v noci pak utahaný dávám dohromady alespoň jednoduchou hříčku pro ZX Spectrum.
Chtěl bych ji nějak dodělat dříve, než se z jarních prázdnin vrátím.

——————————————————

24.2.
Jo, hra pro ZX Spectrum je hotova.

Herní mechanismus ještě 3D nevyužívá, je jen “na okrasu”.
Protože s brýlemi na očích asi každý po klávesnici sahat nebude, je možnost ovládání i sinclair nebo kempston joystickem.
Testovací obraz na seřízení brýlí v úvodním obrázku, hudba, grafika barevná (a 3D efekt), zvyšující se obtížnost, počítání skóre a nejlepšího skóre…
… a loading time z kazety 27 sekund :o)

A protože je mi jasné, že se nikdo nepřidá, budu muset těch hříček pro brýle naprogramovat nejspíš víc.

——————————————————

25.2.
Povzbudivé experimenty ukazují, že jsem byl asi zbytečně přísný a mohl jsem udělat hru i na větší ploše.
Zdá se, že mozek se popasuje i s polem širokým 8 atributů, jen stačí do brejlí jinak šilhat.

——————————————————

Horší se jeví Atari. Pro Atari jsem ještě nikdy nic nevytvořil.

Díval jsem se na kompilátory různých jazyků, použitelné by mohlo být Action!, moc se mi zalíbil jazyk PL65 (trochu připomíná QuickBasic na PC).
Ještě je možnost kompilovaného Basicu, ať už třeba Advan Basic (i když vyžaduje runtime), či Turbo Basic (i když má údajně překladač kapku bugový).
Ale k programování jsem zatím nedospěl.

Nebo ještě jedna možnost.

Při experimentech s ruční výrobou se nějaký materiál poničil, takže mi zbyly jedny brýle s prasklým displejem.
Za napsání Atari VR hry bych je milému vývojáři dal zdarma (komplet včetně zdroje a kabeláže s rozdvojkou k připojení brýlí paralelně s monitorem). Jen si doplní nový displej.

Stačí na obrazovce Atari dvě pole (jedno u levého okraje, jedno u pravého okraje, vychází mi šířka asi 14 sloupců) s paralelním dějem, jen bližší předměty by byly oproti vzdálenějším posunuty v pravém poli víc doleva, v levém doprava, aby se jevily blíž.

Že by si někdo z ataristů brýle nejdřív pořídil a pak pro ně začal něco psát?
Nebo to bude naopak a ze mne se stane Atari programátor?